Det gick bra!

Dagen efter mitt lilla experiment mådde jag som vanligt igen. Det fungerade alltså hur bra som helst att motionera trots att det var en dålig dag.

I går var det dags igen. Ja inte att ha en dålig dag utan att springa. Speedy och jag gav oss iväg samtidigt och han skulle springa en liten runda och jag skulle för första gången springa fem minuter i ett sträck!

Mitt upplägg, jag följer ett program i boken ”Löparens nya handbok” där man ska kunna springa 5 km efter 12 veckor, går ut på att gå och springa växelvis och att gradvis öka på tiden för löpningen och minska tiden för gåendet. I går var det 3 min gång, 5 min löpning, 3 min gång och 4 min löpning.

Denna veckan är första veckan när det totalt är mer löpning än gång. Nu lägger jag till lite mer tid med gång innan jag börjar för att vara ordentligt uppvärmd och för att inte behöva börjar springa mitt inne i bland husen där hemma. Jag har också en sträcka på ca 4 km som jag gör den här träningen på så totalt är jag ute i ca 40 min. Jag inbillar mig kanske men tror att jag har nytta av att vara ute och gå lite längre tid.

Jag och Speedy strålade samman efter våra respektive rundor och gick tillsammans den sista biten hem.

Kommentera

