Mer än halva resan har gått

Nu har jag tränat i 7 veckor av 12. Och det känns hur bra som helst. Jag kan hålla min träningsplan och springer 3 ggr i veckan. Däremellan håller jag cykeln igång till och från jobb och går med hundarna varje dag. Ibland tar vi lite längre hundpromenader och så tränar vi dans, Speedy och jag. Tävlingsträning som vi har hållt på med tidigare har inte varit så intensiv under sommaren men nu har vi startat igen och jag känner att konditionen har blivit bättre. Nu orkar jag nästan dansa båda timmarna på tävlingsträningen, tidigare har jag för det mesta varit halvdöd när en eller en och halv timme gått.

Har denna vecka som gått tagit en pulverdiet, inte så att jag förespråkar det som ViktVäktare men det kändes att det behövdes något som fick mig att fokusera på annat än mat och godis. Även om jag sedan midsommar har levt viktväktarliv och gått ner 4 kg så ville jag få in att man inte måste tugga på nåt hela tiden. 5 shakes om dagen har hållt mig mätt och jag har minskat suget efter mat och godis. Har blandat det här pulvret med smoothies gjord på banan/hallon/nektarin en eller två gånger om dagen för att få variation och det har fungerat utmärkt. I går och idag har jag ätit blandat med vanlig mat och shakes och det känns lite att man ätit bröd tex. det triggar igång mitt beroende av kolhydrater direkt. Kolhydrater i form av bröd……..

Tänker ta en vecka till med diet för att det är så enkelt och för att jag vill gå ner under 72 kg innan semestern. 

Kommentera

