Semester och löpning

Så härligt att åka från hösten och ner till sol och värme. Efter en vecka på Mallorca är man laddad med ny energi för en aktiv höst och vinter.

På Mallorca provade både jag och Speedy för första gången att springa på morgonen före frukost. Det gick bra även om det var segt innan man klivit ur sängen.

Att springa längs stranden och se solen gå upp är en underbar upplevelse. Dock tar det ju sin lilla tid och en runda på 30 minuter tar nästan 1,5 timme i anspråk från det att man kliver upp tills man är duschad och klädd. Men det går ju att utöva morgonlöpning på helgen om man har annat för sig under dagtid.

Viktminskningen går framåt sakta men säkert, jag vägde under 72 innan vi gav oss av till södern men gick upp lite under veckan där nere så nu tar vi nya tag. Nästa mål är att vara i mål på 67 kg innan höstfesten 23 november.

 

One thought on “Semester och löpning

  1. Så härligt och se att någon mer trotsar fibron! Jag har ridit hela mitt liv och har nu börjat med löpträning också! Första tävlingen gjord i September! 5 km på 28 min! jag var så himla nöjd fast jag var långt ifrån vinnaren kändes det som en stor vinst för mig!!! har tränat sen juni ungefär… Stort Lycka till med din träning!!! 🙂

Kommentera

