Det är inte så bra just nu

Har haft en bråkig mage under en tid och trodde det berodde på att mensen inte kom som den skulle. Det är över fyra månader sedan och det kändes hela tiden som om den skulle komma. Mensvärk och den där känslan av att blodet rinner till. Efter semestern ringde jag gyn.mottagningen. Pga semester fick jag tid tbå veckor senare
När magen började svullna upp och jag mådde mest skit ringde jag till sjukvårdsupplysningen. De tyckte jag skulle ringa kvinnokliniken så det gjorde jag men där tyckte de jag skulle börja på vårdcentralen.  Hur tråkigt är det inte att berätta sin historia fyra gånger? Fick en tid på vc dagen efter.
Avslutade den dagen med att sitta och peta i maten. Den underbart goda ugnsbakade laxöringen som äldste sonen fiskat. Och till på köpet var det vår bröllopsdag och både mina föräldrar och våra två söner var hos oss.

Sov inte mycket på natten. Magen var svullen och jag kunde inte ligga på sidan. Jag tycker inte om att sova på rygg så jag vaknade varje gång jag var på väg att vända mig. Värmen vi har haft gjorde det inte ett dugg bättre.

På vårdcentralen blev jag undersökt och så konstigt det kändes när det gjorde mer ont uppe i magen än nertill när läkaren kände. Men med tanke på mina känslor i underlivet och eftersom proverna inte visade några fel så rådde doktorn mig att gå till gynekologen jag hade tid till fyra dagar senare.

Men jag mådde sämre o sämre och på lördagen ringde jag akuten på kk. Jag fick komma dit även om jag inte hade akuta besvär. Var nog mest orolig. Läkaren gjorde ett ultraljud men det fanns inget konstigt vare sig på äggstockarna eller livmodern.  Skönt, men vad f-n är det då?

Magsår? Har fått remiss för att göra en gastroskopi. …… Nu är det till att vänta på den kallelsen och hoppas att jag mår bättre snart. Har illamående hela tiden och kan inte äta så mycket åt gången. Det enda positiva är att jag gått ner i vikt. Det vill jag ju men det går lite fort.
Och jag vill inte må så här. ….

Fortsättning följer. ….

Kommentera

