Är man mer känslig pga fibron

Eller har jag bara otur? I lördags hade vi surströmmingsskiva. Ja, skåningarna lär av norrlänningarna. Och festen inleds enligt tradition med bowlingturnering. Andra eller tredje slaget jag gör så hugger det till i vänster höft. Och sen var det till att slå med raka ben och minimal pendling. Det gick att göra men om jag glömde mig och tog de riktiga stegen så gjorde det grymt ont. Kvällen blev trots det lyckad och gästerna verkade trivas.
På måndagen ringde jag sjukgymnastiken och fick en tid på eftermiddagen. En disk som bråkar igen. Har haft diskbuktning tidigare men denna gången var det nog lite högre upp och det påverkar vänsterbenet så att jag inte kan lyfta det när jag står på högerbenet och jag kan inte heller lyfta underbenet när jag ligger på rygg med kudde under knät. En mycket mysko känsla när det känns som om benet väger 100 kg när man försöker lyfta det. Nu har jag fått en TENS apparat att ha på ryggen och benet. ”TENS, Transkutan Elektrisk Nervstimulering, är en metod för smärtlindring som bygger på stimulering med svaga elektriska strömmar. En batteridriven apparat överför via ledningar ström till plattor som sätts på kroppen. Metoden används vid både akuta och långvariga smärttillstånd.” Känns faktiskt riktigt bra när de sitter på ryggen. När jag ska ha dem på benet så är det en annan inställning och det känns lite mer. Det är också lite mer i vägen när man rör sig. Tre gånger om dagen ca 30 minutr per gång ska den sitta på benet så det är bara att kämpa på.

Kommentera

