Vill så gärna kunna skriva att jag blir bättre.

Men ryggen bråkar alltjämt och magen, som jag trodde skulle bli bättre har blivit sämre igen. Jag mår konstant illa och den är svullen och öm. Jag har mätt magens omkrets och fick nästan en chock: 92 cm. Jag vet att när jag var med i viktväktarna och gick nr i vikt så mätte jag mig regelbundet men kan inte hitta mina papper så jag vet inte om jag kommer ihåg rätt. Men jag tror att mitt midjemått varit runt 75 cm och jag kan inte komma ihåg att jag någonsin mätt mycket över 80 cm ens när jag vägde över 80 kg. Nu väger jag 75 och  borde inte ha så stort midjemått. Första omgången med magsmärtor och läkarbesök tyckte jag att magen var slappare än den är nu, och nu är det definitivt inga ”muskler” som lurar innanför skinnet.
I morgon ska jag ringa capio där jag har tid för gastroskopi den 11/9 (vilket bra datum, eller inte) och fråga om man kan ställa sig i någon återbudskö och hoppas på snabbare åtgärd.
Återkommer…..

Kommentera

