Undersökning från h-e

Det var inget kul alls att ligga där på undersökningsbritsen och få slangen nerkörd i magen. Fy pyton vad äckligt det smakade och vad jag klöktes. Jag vill aldrig göra om den undersökningen. Och förhoppningsvis är det något jag slipper. Det fanns inga förändringar i magen, inga konstigheter alls, förutom ett litet veck eller hål som kan vara orsaken till att jag mått illa. Men det är inget att göra något åt mer än att äta syradämpande medicin. Det ska jag göra i fyra veckor och sen ska vi se om det har försvunnit när jag är klar med den kuren. Om inte får man gå vidare med undersökning av övriga organ i magen.

Tack och lov så har illamåendet försvunnit och jag är inte lika svullen och öm i magen så det verkar vara ett löst problem.

Nu är jag tillbaka på banan även vad gäller ryggen. Jag behöver inte använda TNS apparaten och jag har inte ont längre. Har börjat med övningar som ska stärka små muskelgrupper i rygg och mage som hjälper till att hålla ryggen frisk. Det är inga stora övningar men jag känner att musklerna jobbar och jag hoppas verkligen att detta kommer att hjälpa.

Nu ska jag också kunna återvända till löpningen inom kort. Ser så fram emot att få börja, även om jag får börja om nästan från början igen.

Kommentera

