Nya ämnen

Jag har börjat sy igen. Det är så roligt just nu och jag tar varje tillfälle jag kan att vara i väv-/systugan. Nu har jag lite att berätta om men jag får ta det i omgångar. Jag ska fotografera mig själv i kläderna och visa här i bloggen. Det kommer också att handla om vintage. Jag har bestämt mig för att min nya stil, jag har aldrig haft någon stil, är i första hand 40-talets stil. Det kallas för vintage så det får jag väl också göra. Jag kommer nog att använda modet från 1920 – 1960 men det mesta kommer nog att vara 40-talet.

Till att börja med sydde jag en ”infinity dress”. Kanske inte vintage men modellen är tidlös. Svårt att översätta till svenska men det är en klänning med oändliga förändringsmöjligheter. Sök på Pinterest eller YouTube så ser ni själv. Denna variant bar jag när vi var på Malmö Opera och tittade på Dr Zjivago, med Sanna Nielsen i huvudrollen som Lara. Den var mycket sevärd förresten. Håret rullade jag på trasor och fick lite vågor i men eftersom det var för långt och slitet så blev det inte så bra som jag önskade. Men jag var supernöjd med resultatet i helhet. Sminkning, frisyr, klänning och skor.

En kväll på operan
En kväll på operan
Kommentera

