Mina försök till 40-tals frisyr

20140929_151056

Frisörbesök för att få till det bättre med lockarna. Klippt upp håret och klippt av alla slitna toppar. Frissan lockade det lite och det ser ju bättre ut än när jag själv lockat det för operan.

Ett första försök med rullar av skumgummi som jag sytt fodral till så att det går att knyta ihop när man rullat upp håret.

20141003_09032220141003_090328

Så här ser det ut när jag har rullarna i håret:

20141006_084827Det är faktiskt inte alls jobbigt att göra och känns bara lite att sova på. Resultatet är väl värt det. Tycker jag.

Kommentera

