Inte tid

Festen vi var på i lördags var riktigt rolig. God mat, trevligt sällskap och sedan dans till Sannex. Men när jag var klar med mig själv, med hår o smink o klänning, så glömde jag att fotografera skapelsen. Det retar mig för det var den hittills bästa frisyr jag fått till.  Men det kommer fler tillfällen och förhoppningsvis blir mina frisyrer bättre efter hand.
I helgen har jag också varit kreativ i systugan. Jag har sytt en blus i ett gammalt tyg som legat på hyllan.  Pinterest och internet är en oändlig källa till inspiration och jag letar bilder på kläder från 30-60 talet. Samlar dem på min anslagstavla och nu har jag använt en eller rättare två av dessa bilder för att få till en blus. Jag köpte för länge sedan en bok om mönsterkonstruktion och har faktiskt sytt en klänning i 50-tals stil med hjälp av den. Den klänningen sydde jag 1988, alltså för 26 år sedan.  Men boken är bra och eftersom jag har lite erfarenhet av att sy så gick det att få till ett mönster. Här kommer bilderna som inspirerade.

image

image

Bild på blusen färdig kommer senare.

Kommentera

