Färdig blus

Den där blusen jag sydde efter egen konstruktion och inspiration från vintagemönster blev ju färdig men jag har inte visat den tidigare så här kommer den.

Blommig blus 1

Den är lite mer figursydd än de som jag inspirerats av men jag tycker den har blivit ganska bra ändå. Själva passformen ska förhoppningsvis bli bättre när jag gått ner de där sista 5 kilona som jag brottas med. Till nästa sommar ska den sitta perfekt.

I går kväll när jag lagt mig till ro så fick jag plötsligt en idé till ett stort projekt. Jag kommer att skriva om det här men jag behöver lite tid till undersökande verksamhet innan jag offentliggör projektet. Jag är jättesugen på att genomföra detta men det kommer troligen att ta lång tid. Mer om detta kommer senare.

Kommentera

