Projektet #1

Det här projektet som jag börjat på, handlar om vävning och sömnad i kombination.  Här har jag provvävt med efsningar från plädar jag vävt till mina pågar för flera år sedan.

image

Den här provbiten är liten men jag ville se hur mönstret skulle bli och prova att filta det lite.

Här har jag tvättat och gnuggat biten i ljummet vatten med liten såpa.

image

Man ser hundtandsmönstret rätt tydligt.

Nästa steg blir att sätta upp en lite större provväv för att få en större bit att tvätta i maskinen. Än så länge ser jag positivt på det här projektet. Men nästa steg dröjer för jag har varp i vävstolen som måste vävas klart först. Det kommer jag att visa här efter hand.

Kommentera

