Dag två med kreativa förtecken.

image

Detta är vad jag gjort de senaste dagarna. Limmat servetter och tyg på mina knappburkar. Började med servetter men det blev bara bra på vita lock.

image

De burkar som har svarta lock eller text fick istället tyg som var lite tjockare.

image

De burkar som inte etiketterna gått bort helt på fick nya ”etiketter”.

image

★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★
Lite mer bilder från ”systugan:

image

Inhandlat vagn på IKEA som jag har sidan om sybordet till alla de saker som man vill ha nära till hands. Saxar, nålar, mönster m.m. och som nu inte behöver ligga sidan om symaskinen och riskera att ramla ner när tyget sveper förbi.

image

Gamla spetsar som jag fått har rullats upp på tomma garnrullar och hänger nu över knappburkarna och inspirerar till gårdagens lykta och denna värmeljushållare:

image

image

Alla mina trådrullar har samlats i en gammal kastlåda (sådan som tryckerier använt). Färger som inspirerar. Anledningen till att jag har så många beror på att min mamma hade sybehörsaffär när jag var liten och det blev lite över när hon stängde den.

image

Två lådor som det varit cykelhjälmar i tjänstgör som prylsamlare och fack för rundstickor. Den ena har fått nytt skal,  samma tyg som burklocken. Förmodligen gör jag om den andra också.  Men just nu är jag trött på att klistra och klippa.

Kommentera

