Våren är här!

Det har blivit mycket gjort den senaste tiden. Och våren har kommit till Skåne. Men vi börjar väl där vi slutade i förra inlägget. Min syster och svåger kom på besök från Norrland, och vi hade familjemiddag med whiskeyprovning hemma hos oss. Min storebror fyllde jämnt i december och flydde landet…. det tog vi igen genom att bjuda honom på whiskey. Efteråt blev det middag och vi var 13 vid bordet. Underbart roligt att syskon och syskonbarn samt föräldrar ville vara med på detta. Och mina barn var också med. På provningen var vi 9 personer, varav jag var den enda kvinnan. De andra kvinnorna i familjen tycker inte om whiskey. Det var smakrikt och lärorikt att lyssna på en som kan lite mer om historien bakom whiskey och vilka olika varianter det finns och vad som kännetecknar deras smaker. Träffade min brors första barnbarn Sixten som jag gav en egensydd dress, han i den finns på bild i förra inlägget.

På söndagen var vi och tittade på tranorna på Pulken utanför Åhus. Jag hade ingen aning om att vi hade trandans på så nära håll. Det var riktigt mäktigt att se så många stora fåglar på ett och samma ställe.20150329_155732Fotograferat med mobilen men visst ser man att det är många…..

När syrran lämnat oss återgick det mesta till det normala. Jobb och löpning. På tisdagen efter ”festhelgen” var det tröskelpass. För er som inte kan något om löpning, som jag fast jag lär mig mer och mer, så innebär det att man springer så fort man kan utan att få mjölksyra. Visst, och för en som inte har någon aning om hur fort det är…. Jag sprang lite fortare än jag brukar men ändå sakta, var sist i gruppen. Men jag orkade båda intervallerna på vardera 8 minuter, med 2 minuters vila mellan. Jag var mycket stolt när vi var färdiga och åkte hem.

Sen blev det påsk! Och på påskafton var det våran förlovningsdag! Den 4 april 1985 förlovade vi oss, det är alltså 30 år sedan! Vart har tiden tagit vägen? Mycket har vi upplevt och lika förälskade är vi ännu, bara lite mognare! Vi firade genom att gå på Jill Johnsons show på Malmö Opera.https://i0.wp.com/showtic.se/assets/2013/09/2000x350_showtic1.jpg

Så bra det var……….och så här såg jag ut innan vi åkte iväg20150404_162808Fick till en nästa helt godtagbar ”victory roll” med luggen.

Vad som hänt efter påsk kommer i nästa inlägg!

Kramizz

Kommentera

