Träning, träning och sy, sy!

Är nu inne på den andra veckan av mitt eget träningsprogram som jag tagit tag i efter Runacademy ”kursen” i Malmö. Det är olika pass varje gång och det blir så mycket roligare när man inte bara nöter asfalt eller skogsstigar hela tiden.
Förra veckan gjorde jag korta intervaller; springa 40 sek vila 20. 12 gånger med 2 minuters vila efter 6 gånger. Dessutom var det ett lugnt pass och ett tröskelpass där man ska springa lite fortare än vad som är bekvämt men inte så fort att man får mjölksyra, 3 gånger 5 minuter. Ett styrkepass ligger också med varje vecka så totalt blir det 4 pass.Denna vecka har jag idag börjat med ett pulsstyrkepass som innebär övningar där man får upp puls samtidigt som jag styrketränar. 20 sek jobba och 10 sek vila. 8 omgångar av varje övning och 6 olika övningar. Jag har skrivit om den typen av pass tidigare här. Inte riktigt samma ordning och några andra övningar. Tufft var det i alla fall.

När jag inte jobbar eller tränar så är jag ute i systugan. Har fått i uppdrag att sy en festklänning till sonens flickvän. De ska på bröllop i början på juli och hon tyckte inte hon hittade någon bra klänning i affärerna. Då ställer man ju upp.

En före detta kollega från VV tiden kom idag med en klänning, lång sådan, som hon ska ha på sin systers bröllop. Klänningen är jättefin men för lång och för ”hög” över axlarna så den ska jag ändra på. Nu har man inga problem att fylla fri tid. Bilder kommer!!

Kommentera

