Ny frisyr och nya glasögon!

I samband med att jag fick hjälp via Rebornlifestyle.com så bestämde jag mig för att löpa linan ut och skaffa nya glasögon och ny frisyr som skulle binda ihop allt och få mig att se mer rätt klädd ut. Faktum är att om jag inte ändrat båda så hade det sett mycket konstigt ut. Jag kollade synen och det var dags att ändra styrka på glasögonen så det var inte helt i fåfängans tecken att byta. Jag provade de glasögonen som Eva/Sophie hade rekommenderat och fick fotograferat det. Skickade till Eva/Sophie och fick tummen upp. När jag sedan gjorde syntestet och skulle bestämma vilka glasögon jag skulle ha så provade jag några till i samma stil och föll för ett annat par. De är mörkt bruna med röd-gul-orange inslag i sk skölpaddsmönster. Och ett par solglasögon med styrka blev det också. Kostade inget extra. Två veckor skulle jag få vänta innan det var dags att hämta ut dem. Beställde tid till frissan två dagar efter det datumet så att jag inte skulle behöva vänta längre än så innan jag blev klar. Min kära make fick inget veta om allt detta. Jag ville överraska honom med en fru med nytt fräscht utseende. Men han var lite orolig och nyfiken för han förstod att jag hade något på gång men kunde inte komma på vad det var.

Hämtade ut glasögonen en måndag och la dem sedan på jobbet för att inte avslöja något hemma och på onsdagen var det tid att sätta sig i frisörstolen. Så här såg jag ut på morgonen när jag cyklade till jobbet:20150909_124806 20150909_124957

Så här såg högen med avklippt hår ut hos frissan:20150909_142326

Och så här såg jag ut när jag kom hem:20150909_161907

Kommentera

