Kostym med byxor!

Här kommer nu bild på byxor och kavaj samt en långärmad tröja som jag sytt.IMG_8421

Byxorna är vida à la 40-tal men kommer från modern Burda tidning. Kavajen är ganska vanlig i snittet men har en slejf i ryggen. Tyget är köpt på B-brodyr i Boden och kostade 10 kr metern. Det är ett klassiskt randvävt kostymtyg så jag tycker jag fick mycket tyg för pengarna. Köpte 6 meter och det har förutom dessa två plagg blivit en snäv kjol också. Foder till kavaj och kjol har jag fått köpa likaså knapparna till kavajen, men till byxorna och kjolen hade jag hemma. Tror inte jag ljuger om alla tre plaggen kostat mindre än 200 kr. Och de passar in i min nya stil!!!

Tröjan är sydd i ett tyg från Stoff & Stil. Deras stuvhögar gömmer på många små guldkorn. Denna bit var ca 1.5 m och kostade 59 kr. Mönster från Burda, vad annars? och det är en vattenfallsringning fram.

 

 

 

Kommentera

