Väskmakare

Något av det roligaste jag vet. Att sy väskor. Jag köpte ny bärbar dator och den behövde ju en väska, så då fick jag ju sy en. Tyget köpte jag på Hörby marknad i somras. 50 kr för en dryg meter prima möbeltyg. Band och ringar och foder och kardborrknäppning fanns redan i gömmorna och mönster har jag lånat av en vän. Storleken på väskmönstret passade perfekt till datorn och det får även plats en mapp för papper om man behöver ha det med sig. Fickor invändigt för sladdar och andra tillbehör.

image

image

Mer tyg finns kvar så jag har påbörjat en handväska i samma tyg men med annat foder. Kommer bilder så småningom.
Kramizz

Kommentera

