En väska till!

Som jag nämnde i förra inlägget så hade jag en väska till på gång i samma tyg som datorväskan jag sytt. Och nu är jag klar med den också. Mönstret hittade jag på Craftsy och det kommer från SewChristine. Mönstret är på engelska och innehåller förutom materiallista enbart bilder på hur man ska göra. Men det var lätt att följa när man har lite vana på att sy väskor. Jag använde saker jag hade hemma och förändrade lite och jag är mycket nöjd med resultatet. Väskan framifrån, visst är det ett fint tyg?

Framifrån
Detalj med handtagets fäste och blixtlåsen.
Detalj med handtagets fäste och blixtlåset.

20151025_115110Bytte ut den lilla tunna kläppen på blixtlåset till en rejäl kula så det är lätt att öppna och stänga väskan.20151025_115125I stället för att ha handtag i väskans tyg eller köpa färdiga i läder så sydde jag mönsterstygn på band med en härligt brun sytråd.20151025_115141Här är väskans baksida, ser ut som en bokväska.

Fodret gjorde jag av en gammal blommig gardin. Fodret gör att det inte blir så mörkt inuti.20151025_115235Rosa blixtlås som passar i färg och naturligtvis flera fickor i väskan.20151025_115218En ”organiserare” ska tillverkas som ska passa lite bättre än den jag har nu men den ser ut så här när den står i väskan:20151025_115410 (1)Sen måste jag sy en ny plånbok också. Den jag har gjort var bara på prov, jag vill ha en som är lite färggladare.20151025_115333 (1)Denna har bra med plats för alla kort men det är lite opraktiskt när man ska leta upp rätt kort. Jag måste göra en som har fickor för alla kort som behövs.20151025_115351 (1)

Det kommer nya bilder när nya saker är klara. Jag håller på med en höstjacka nu.

Kramizz

Kommentera

