Julen är här!

Jag gillar verkligen advent. Alla ljus, blommor, julpynt och vänlighet. Sätt på lite julmusik och baka en julkaka, det är rätt recept för julstämning.20100122001

Jag har den sista tiden sytt väldig mycket men jag har inte haft rätt känsla för att fotografera och lägga ut mina alster än. Det får nog bli ett projekt för julledigheten. Men jag fortsätter att ändra min stil, lite i taget och även om jag använder mina ”gamla” kläder rätt ofta så är det den nya stilen som gäller när jag köper och syr nytt. Och jag gillar ju att sy så det är nog det jag kommer att göra i fortsättningen, jag hittar inte min typ av kläder till rätt pris i affärerna, men jag hittar mycket inspiration på nätet och eftersom vintage är ”modernt” så finns det mycket sömnadsmönster i den stilen. Det är ju bra för mig!

En titt på det jag har på sybordet just nu:

sommarklänning till mammas 80 års fest

 

 

 

Kommentera

