Styrkepass

image

Idag stod  månadens styrkepass på schemat. Jag följer Runacademy.se och har lagt in ett träningsprogram inför Lundaloppet i maj. I träningen ingår ett styrkepass varje vecka och man får nya övningar varje månad. I januari blir det 3 olika varv med 4 övningar i varje. Varje varv gör man 2-3 gånger. De flesta övningarna ska man göra 10 gånger eller 5 ggr/sida eller 30 sekunder. Det tar ca 45 minuter för mig att göra 2 gånger av alla varven och jag är rätt slut och varm efteråt. På bilden gör jag en ryggövning där jag lyfter armar o ben samtidigt och sedan för jag armarna bakom ryggen o klappar. Tufft för ryggmusklerna. Men roligt är det. Man hinner lära sig övningarna och vilken ordning de ska göras i under en månad men man hinner inte tröttna på dem innan det kommer nya övningar nästa månad. Det är det bästa med Runacademy.se, variationen på övningar och löppass.

Kommentera

