Styrkepass

image

Idag stod  månadens styrkepass på schemat. Jag följer Runacademy.se och har lagt in ett träningsprogram inför Lundaloppet i maj. I träningen ingår ett styrkepass varje vecka och man får nya övningar varje månad. I januari blir det 3 olika varv med 4 övningar i varje. Varje varv gör man 2-3 gånger. De flesta övningarna ska man göra 10 gånger eller 5 ggr/sida eller 30 sekunder. Det tar ca 45 minuter för mig att göra 2 gånger av alla varven och jag är rätt slut och varm efteråt. På bilden gör jag en ryggövning där jag lyfter armar o ben samtidigt och sedan för jag armarna bakom ryggen o klappar. Tufft för ryggmusklerna. Men roligt är det. Man hinner lära sig övningarna och vilken ordning de ska göras i under en månad men man hinner inte tröttna på dem innan det kommer nya övningar nästa månad. Det är det bästa med Runacademy.se, variationen på övningar och löppass.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s