Skogspromenad

image

Med mulet och grått väder och en halv decimeter snö på marken gav jag och Ronja oss ut på en promenad. Temperaturen låg runt -1 och det kändes lite rått. Men när man väl var igång så kändes det bra ändå.

image

Jag har Ronja i ett koppel som spänns fast runt midjan så jag har båda händerna fria. Det är nästan nödvändigt just nu eftersom jag har ont i höger axel och armbåge. Nackdelen är att man inte kan ”släppa” om hon rycker eller drar och man inte har fäste under skorna. När jag gick inne i skogen släppte jag henne lös för annars var risken stor att hon dragit omkull mig när jag gick på översnöade spångar.
Mitt mål att aktivera mig minst 150 minuter i veckan har varit svårt den här veckan pga armen och en känsla av att förkylning står och knackar på. Men dagens 100 minuter hjälpte upp. Nu har jag bara 20 minuter kvar tills på söndag.

Kommentera

