Det är mycket på gång.

Skulle försöka blogga varje vecka men de senaste två veckorna har varit fulltecknade. Och jag har fortfarande problem med axel och armbåge. Vilket gör att det inte blir så långa inlägg.
Snabb resumé av första veckan:
Dans kurserna skulle förberedas, vi går alltid igenom kursinnehållet veckan innan. I år gör vi om lite, istället för att ha samma instruktörer i mitten både måndagar o torsdagar så delar vi på dem som har haft det senaste året. Jag ska tillsammans med Ulrika hålla måndagskursen. Hon har haft den tidigare med Jörgen. Han tar torsdagskursen tillsammans med Martina. På måndagen gick vi igenom måndagskursen och det var oxå första gången vi höll kurs tillsammans. Gick så bra som jag förväntat mig.

På tisdagen var det dags för träning. Provade Friskis i Höör och gick på ett Fusion pass och ett Flex.

image

Jag var inte ensam på passet, bara först. Det var ett roligt pass.

På onsdagen var det dags för kick-off med ledare på dansföreningen i Lund.  Den var intressant och givande.

På torsdagen var det Habaneras årsmöte och som sekreterare var man ju mitt i hetluften. Årsmötet var i pausen och innan den höll vi kurs med två nya, kul turer i bugg och fox.
Jag har fått tillbaka gnistan för danskurser.

På helgen hade vi nybörjarhelg i Lomma. Vilken kick vi fick. Det var fantastiskt roligt att få lära 40 nybörjare att dansa bugg. Vi fick så mycket bra kritik också för vårt sätt att hålla kurs, både av hjälpledarna och vår utvärderare. Nu är vi också utvärderare.

 

Vecka två av denna redovisning började kurserna på Habanera och Ulrika och jag höll vår första ”riktiga” kurs och det gick bra. Lite att finputsa på men det kommer. Torsdagskursen gick bra för Jörgen och Martina också.

I helgen som gick var jag på utbildning, föreningsfunktionär-grundutbildning för att kunna gå sekretariatsutbildning i mars. Detta för att bli Sekretariatsansvarig i Gåsastegets tävlingar.

 

 

 

Kommentera

