Nere, men på väg tillbaka.

Det har varit en veckas vila från dator och annat ”handarbete” och jag har varit nere, ledsen och uppgiven. Det blir jag nästan alltid när kroppen  strejkar.
Igår var jag på vårdcentralen och träffade läkare för att få sjukintyg. Hon sjukskrev mig två veckor men jag får börja jobba när jag vill. Sjukgymnasten sa dock idag att det är bra om jag vilar och inte jobbar med armen på minst en vecka till för att behandlingen ska få ro och göra nytta. Nu har jag fått två rejäla stötvågsbehandlingar men slipper nästa vecka då det inte fanns någon ledig tid.

Men jag har fått tillbaka lite av min lust till motion. Idag var jag i skogen med Ronja och sprang, inte mycket men jag gick 5 min, sprang  5, gick 4, sprang 6, gick 3 och sprang sen 7. 30 minuter totalt. Så skönt det var att vara i rörelse och Ronja skötte sig galant. Hon behöver också träningen så hon blir fit för fjällen.

image

Avslutar med en bild på klänning o kofta som jag tyckte blev rätt bra tillsammans.

Kommentera

