Kan det kallas långrunda?

Nä, nu  måste det bli lite regelbundenhet i löpningen. Tillbaka till programmet och göra någon form av styrketräning för benen en gång i veckan, springa intervaller och träna på att vara ute och springa/gå under längre tid.
Det ska gå
Idag var inget inplanerat och jag kände för att ge mig ut. På med nya Kari Traa tröjan och ut i solskenet!

image

Jösses vad det tog emot. Jag var riktigt seg i benen och det kändes som om jag skulle få kramp i ena skinkan. Men så tänkte jag att då får jag väl gå mesta delen då. Efter ca 1,5 km gjorde jag lite stretching med benen och tog lite löpsteg igen och det kändes bättre. Svängde in på skogsstigen och tänkte; jag springer hela tiden tills jag kommer till vägen igen. Och det gick. Gick en minut eller så ibland och sprang sedan så länge jag tyckte det kändes bra. Valde en annan väg än jag brukar och kom in på en ny stig, samma tanke; spring tills du kommer till vägen! Ja, det gick och det var så roligt att springa bland stenar och rötter. Totalt var jag ute 1 timme och 10 minuter och gjorde 7,5 km. Det är det längsta jag sprungit/gått sedan jag gjorde milen första gången i Malmö  med Runacademy.
Är våren på gång nu så blir det förhoppningsvis ordning på träningen.

Kommentera

