Oj, vad det har hänt mycket den här veckan

Det har varit kiropraktorbesök, mycket löpning, mycket gemenskap och lite hobbyverksamhet.
Vi börjar med kiropraktorbesök
Lite rörligare har jag blivit men alla greppen han tog på mig gick inte helt bra. Men det är mycket bättre än tidigare. Jag har börjat tillbringa lite längre stunder vid datorn och ser fram emot att börja jobba efter påsk.
Löpning enligt schema denna veckan
Följer ett program via appen ”Endomondo” och har lagt upp tre pass i veckan. Den här veckan blev alla gjorda och söndagens pass blev dessutom ett långpass: 7 km på dryga timmen.
Totalt har jag haft 14,3 km löpning/gång och 8 km promenad med hundar och påskledige sonen.
Sonen ja, han har påsklov från studierna.
Han kom hem på tisdagen och bor hos oss så man får rå om honom. Ja, vi sliter inte ut varandra. Han träffar kompisar och gör saker själv, precis som det ska vara, men några hundpromenader är ju alltid trevligt.
Traditionell påskmiddag.
Påskafton bjöd vi ungdomarna på brunch. Mina föräldrar kom till eftermiddagskaffe och sen åt vi middag på kvällen. Det har blivit tradition och det är roligt att få göra en sån grej med alla tre generationerna. Lamm står alltid på menyn och steken blev jättegod i år.
Hobbyverksamhet?
Jag fick lite pengar av mamma och pappa när jag fyllde år och jag köpte en bok för dem. Gertie’s Ultimate Dress Book!

image

Den är en guldgruva med mönster på olika liv, ärmar, kjolar och kragar som man kan kombinera till mängder av klänningar. Här är 15 av de 23 exempel som finns i boken:

image

Jag har börjat läsa boken, den är på engelska och tar upp mängder av tips och instruktioner på hur man syr så det blir snyggt och vintage look på klänningarna. Jag har minst 100 idéer i huvudet på vad jag vill göra.
När jag väl kommer igång ska jag dokumentera det här på bloggen. En klänning att ha på min brorsdotter bröllop blir utmaningen i år.
Kramizz!

Kommentera

