Träning på Friskis m.m.

Det här inlägget är om förra veckan igen! Får skriva i små omgångar p.g.a axeln.

I onsdags var det dags att dra till Friskis igen. P.g.a. axeln har jag inte velat vara med på Fuegon och Flexen men jag provade Flexen förra veckan och det gick hyfsat bra. Nu var Flexen inställd men det räckte bra med Fuegon. Så skönt att få dansa loss till musik och ta ut sig lite. Jag fick dock rejäl träningsvärk av det och torsdag, fredag gick jag som en sjuttioåring.

I torsdags var det en speciell danskväll på Habanera!
Vi skulle spela 80 och 90-tals musik och visa hur man lärde ut dansen på den tiden. Vår ”gamle” instruktör Mats kom på besök och höll i kursen. Han hade plockat fram musik från de gamla LP skivorna och jag spelade, eftersom jag ändå inte kunde dansa. Flera av oss hade letat upp lite tidstypiska kläder och skor och fixat frisyrer. Speedy tog bild som jag lånat

image

Söndag blev träningsdag.
Torsdagens nostalgikväll satte käppar i hjulet för träning. Skorna jag hade på mig, mina bröllopsskor, var inte snälla mot min opererade stortå och jag haltade fredag o lördag. Men tog igen det på söndagen. Det blev två-pass-i-ett. 5 min promenad, 12 min löpning så fort som möjligt, 5 min promenad var nr 1. Därefter 5 min promenad, 7 intervaller a 2/1 min och till sist 5 min promenad. Kom inte ända hem så totalt blev det 7,3 km på 1 timme o 9 min.
image
12 min löpningen slutade mitt i Lybybacken.
image

Kritter släppta på bete.

Kommentera

