På väg norrut!

Sitter på X2000 på väg mot Stockholm och sedan vidare mot Kramfors och Lunde. Ska hälsa på min kära storasyster i en vecka.

Tänkte passa på att redovisa de senaste två veckorna ”äventyr” eller snarare brist på detsamma.

Nytt läkarbesök och fortsätt sjukskrivning

Försök att jobba efter påsk gick inte så bra. Axeln började smärtan direkt efter 5 minuters knappande och sen satt värken i hela dagen och kvällen. Nytt läkarbesök som resulterade i ytterligare en månads sjukskrivning. Läkaren hade dock ett förslag och det var att leta efter hjälpmedel för att slippa sitta och knappa. Det har jag gjort och utredning pågår om det går att läsa in bokföringen med rösten. Om det går så kanske det skulle innebära att jag kan variera min arbetställning så mycket att jag kan jobba mina 75% fullt ut.

Förkylning på besök!

Det var längesen, tack och lov, som jag var förkyld men denna gången var en av de värsta jag varit med om. Hosta som kändes både i mage och bröst och sömnen, som ju inte varit den bästa sedan axeln började bråka, blev störd av hostan och jag fick gå upp två gånger per natt för att dricka varmt honungsvatten för att lindra den. Men den är nästan helt borta nu, hostan, och jag känner att energin är på väg tillbaka.

Löpningen tar något steg tillbaka. 

Mitt  träningsprogram ligger jag efter i, två veckor närmare bestämt och så får det vara. Jag har packat med löparkläderna i resväskan och hoppas att jag kan ta minst en runda i de norrländska backarna. Kanske jag kan gå\springa över Sandöbron?!

image
Systra min bor ett hundratal meter från bron så om jag bara blir bättre med hostan så ska jag prova. Behöver göra någon träning de kommande veckorna för den andra maj är det vårruset!
Sju timmar har jag suttit på tåget nu och har fyra kvar. Tack SJ för Internet ombord för jag håller på att läsa ”gertie’s new blog for better sewing”.

Sista dagarna har jag som sagt mått bättre och i helgen flyttade äldste sonen in igen. Han har sex månaders aspirantutbildning i Lund nu och eftersom han inte vet vart han hamnar sedan så får han vänta med att skaffa sig eget boende. Men det är ju bara roligt att få ha honom hemma ett tag. Att få hjälpa till och ställs upp! Kul också att sitta vid matbordet med en kille i uniform ;), stilig som få. I lördags hade vi kalas för honom för på söndagen fyllde han år.

Nu har jag ett antal dagar att lyxigt umgås med min kära syster och sedan hoppas jag på återgång till jobbet och att jag kan sätta fart med mitt sömnadsprojekt. Klänningar, klänningar och åter klänningar!!!

Kommentera

