Startar klänningsprojekt

Första försöket
Jag har trots axeln kunnat unna mig lite tid i systugan och har nu fått ihop provklänning nr 1. Inget jag är nöjd med men jag tycker det har gett mig en del insikt om vad jag har att jobba med. Jag körde storlek 8 enligt Gertie’s storlekstabell trots att jag vid mätningen fick storlek 6 över byst o höfter och storlek 10 i midjan! Inget bra val när jag dessutom gått upp tre kilo sedan klippningen. Men så kan det bli när man är sjukskriven.
Första försöket fick dessutom en krage som blev bak och fram. Den får jag göra om om jag ska kunna använda klänningen. Och det tror jag att jag kan när jag blivit lite lättare igen. 😉 Klänningen liknar en sjuksköterskeklänning så jag funderar på om jag ska göra ett förkläde till eller om jag ska ta bort kragen och köra crazyrace och dekorera den med något som får den att likna nåt annat?

image

Gör om och gör rätt!
Nytt mönster i storlek 6 över byst och 10 i midja (ja, jag är optimist).
Men mönsterpappret tog slut och affärerna var stängda så jag använde vad som fanns hemma, tryckeripapper!

image

Försök nr 2 påbörjat!
Det blommiga tyget jag bestämt skulle bli klänning är utlagt och mönstret pånålat.

image

Nu gäller det att hålla igen på sötsaker.
Och att komma igång med träningen igen.
Jag sprang över Sandöbron när jag var hos syrran. Det kändes så bra, trots att det blåste. Men solen sken och det var ljuvligt att springa. När jag bara hade 50 meter kvar till huset så började det regna och sedan snöade det på eftermiddagen. Det var så nästan hela tiden, riktigt aprilväder.
Väl hemma igen fick jag till ett och ett halvt löppass till, ett halvt pga att jag stukade vänsterfoten! Detta hände på valborgsmässoafton och den 2 maj var det tänkt att jag skulle springa Vårruset. Det blev alltså inte av i år. Nu är det snart en vecka sedan och foten är fortfarande svullen och öm. Tror inte det blir något Lundalopp heller i år. Det går den 14 maj. Tack och lov så har jag inte anmält mig till det än. Jag som hade en förhoppning om att jag skulle springa 10 km där i år 😦 .

Blir till att sätta nya mål.
Jag får väl leta upp ett annat lopp att springa 10 km på. Eller bestämma en dag då jag ska springa det själv. Det går säkert lika bra det. Ett delmål är i alla fall att springa Hörby Marknadslopp Bil-Månssonloppet den 6 juli. 6,1 km är det på.

Jag ger inte upp.

Kommentera

