Lägesrapport!

Är fortfarande sjukskriven.
Nu har jag varit sjukskriven i 4 månader. Har vid flera tillfällen provat att jobba men jag får ont i axeln efter bara ett par minuter, och om jag fortsätter ändå så har jag en natt framför mig med dålig sömn.

Jag har fått olika diagnoser av sjukgymnaster och läkare. Den ena läkaren säger impingement, vilket är inklämning av någon mjukdel. Den andra läkaren kallar det en sjukdom i skulderleden. En sjukgymnast tror det är inflammation i slemsäcken och den andra trodde först att det var artrit och nu att det är inflammation i muskelfästet. Den kortisonspruta jag fick i leden gjorde ingen skillnad så därför tror hon inte längre att det är artrit. Men oavsett vilket så har jag fortfarande lika ont som för 4 månader sedan.

Avslag!
Jag skickade en ansökan till Försäkringskassan angående bidrag till hjälpmedel som jag nu fått avslag på.
Det hjälpmedel jag ville ha ansåg de vara ett ergonomiskt arbetsredskap som arbetsgivaren är skyldig att tillhandahålla. Jag är ju min egen arbetsgivare så jag får själv stå för denna kostnad.
Hjälpmedlet jag vill ha är ett program som gör att man kan läsa in sina siffror så att man slipper använda tangentbord. På samma sätt som jag nu gör för att göra mina inlägg i bloggen. Programmet jag vill köpa är anpassat till bokföring och kostar över 20 000 kr och det har jag inte råd med i nuläget.

Funderar nu på om jag ska fortsätta som egen företagare med bokföring eller istället söka jobb som någonting helt annat. Men problemet är ju att jag inte kan så mycket annat.
Jag har i alla fall anmält mig till arbetsförmedlingen och ska prata med dem nästa vecka, så får vi se vad som kommer att hända.

Kommentera

