Massage

Visst är känslan underlig när det gör ont och är skönt samtidigt.

Två gånger har jag nu varit på Tui Na terapi och fått massage. Första gången var för två veckor sedan och jag hade ingen aning om vad jag hade att vänta mig. Vanlig massage har jag varit på och visst gör det ont och visst är det skönt samtidig. Men den här massagen var lite annorlunda. Min axel fick första och största prioritet och hon tog i så mycket som jag tillät. och det blev en del. Massagen blandas med akupressur på speciella punkter. Det gör ont ibland och inte alls ibland. Det har säkert sina förklaringar men jag vet inte vilka. En avslutande Gua Sha (skrapningsmetod) var något rent infernaliskt smärtsamt. Och min arm såg inte så vacker ut efteråt.wp-1475774662730.jpg

Idag var det dags för session nr 2. Lite annan prioritering då jag fick mer massage på axlar och nacke där jag är super stel och öm. Gua Sha på ryggen istället så nu är den röd och fin. Flera punkter längs ryggraden gör jätteont, och när jag fick lite avslutande behandling på framsidan av benen så började tårarna trilla. Två punkter på underbenen gjorde så ont att jag knappt stod ut. Det visar på obalanser i kroppen och det blir kanske lite annan behandling nästa gång pga detta. Nu är det lite att fundera kring kosten och se om det går att förändra något som får mig att må bättre. IFD-kost inflammationsdämpande livsmedel är ett alternativ jag funderar på. Det blir att ta små, små steg här så att det inte blir för jobbigt med omställningarna nu när jag samtidigt ska börja jobba med kartläggning och söka jobb.

Kramizz på er
Kerstin

 

Kommentera

