Ny hobby eller bättre ordning?

Har ni hört talas om Bullet Journal?

Det hade inte jag gjort förrän jag kollade på en podcast jag följer Inside number 23.

Denna podcast handlar till stor del om sömnad och stickning av vintageinspirerade kläder men i detta avsnitt pratar Katie om Bullet Journal som hon har använt som en ”knitting project journal”.

Jag började söka mer information om detta fenomen och hittade skaparens hemsida: bulletjournal.com

Här förklaras mer ingående om den rena användningen av en bujo, som är förkortningen. Gå in och kolla videon som förklarar hur det är upplagt.

Detta var i slutet av november och jag tänkte att jag nog skulle prova det här systemet under december och se om det var något för mig. Jag letade upp en gammal gästbok från tiden jag var Tupperwareförsäljare och påbörjade ”försöken”Jpeg

Det finns så mycket ideér och förslag på internet, gå in på Pinterest eller Instagram och sök på Bullet Journal eller bujo och du hittar miljoner bilder att bli inspirerad av. Jag blev det och lekte runt med olika layouter i min försöksjournal.

Det bästa med detta är att det går hand i hand med mina nya kunskaper från Stöd och matchning. När man går igenom ”De 7 goda vanorna” så är en vana att göra det viktigaste först och till sin hjälp har man något man kallar veckokompassen. Denna är en veckokalender där man identifierar sina roller i livet och vad som är viktigast i varje roll just nu för att man ska nå sitt långsiktiga mål. I bujon kan jag själv designa min veckokompass och skriva in mina mål.

Jag kommer att skriva mer om detta och förklara lite mer ingående vad det handlar om och vad det innebär för mig.

Kolla gärna in här på bloggen, du vet väl att du kan prenumerera så får du alla nya inlägg i din e-posts inkorg?

Kommentera

