Sy en ”Robson Coat”

Nu ska jag sätta igång med den här kappan från Sewaholic som jag velat göra under en ganska lång tid. Har sett flera versioner på olika bloggar och instagramkonton som jag följer.

Tyget, knappar och snedslå har jag köpt på Gittes i Rinkaby

Det var ett tyg med fläckar, priset var nedsatt så jag fick det billigt och lyckades nog tvätta bort det mesta av fläckarna. De som är kvar får jag försöka undvika. Snedslån är till att kanta alla sömsmåner med. Kommer bli snyggt när man har kappan öppen eller när den hänger på galge.

Från och med nu ska jag planera och skapa min egen garderob. Jag ska leta upp mönster jag vill sy, sy fler plagg av mönster jag redan använt och som jag trivs i och se till att det finns flera plagg som går att matcha med varandra. Sticka och virka tröjor, koftor och annat som passar in i garderoben ska jag också göra i den mån jag klarar det. Axeln är fortfarande inte helt återställd och jag måste ta det lugnt med sånt ett tag till. Tack och lov har jag en syster som ställer upp och stickar till mig.

Den här koftan har hon gjort till mig:

Och de här söta knapparna hittade jag och sydde i.

Kommentera

