BurdaStyle Certified Teacher del 2

Idag börjar jag på fortsättningskursen för att bli en avancerad BurdaStyle instruktör/lärare.

Första momentet är flera olika tekniker och de ska användas i denna klänning.

Det är kanske inte en klänning jag skulle välja att sy i sin helhet, jag gillar inte byst-twisten, men jag kan tänka mig att testa hur det blir och om jag inte gillar det så tar jag bort den innan jag syr klart klänningen. Det är ju helt i inlärningssyfte jag gör det. Men jag vill ju kunna använda den ändå.

När jag skulle börja rita av mönstret från tidningen upptäckte jag att det inte var rätt i instruktionerna.

Det stod till och med i tidningen att det inte var rätt, men även det var fel. Blå delar 1-10 på ark C var definitivt helt fel delar och jag fick börja leta på alla arken. Hittade dem på ark A i grönt. Men jag var glad att jag hittade dem för jag ville inte skriva ut ett pdf-mönster just idag.

Jag har hittat ett par gamla randig gardiner på en loppis och det tyckte jag kunde vara roligt till den här klänningen. Lite lek med ränder kors och tvärs.

Lämna en kommentar